11 września 2013

Dzisiaj trochę kulinarnie. Chciałabym podzielić się z wami przepisem na pyszny bezglutenowy chleb z maki gryczanej. Nie byłam pewna czy mi się uda, ale ku mojemu zdziwieniu wszyło całkiem nieźle.


Chleb gryczany - bezglutenowy

Skład:
300g maki gryczanej
50g mąki z brązowego ryżu
40g skrobi kukurydzianej
10g siemienia lnianego
12g drożdży  świeżych
2 łyżki miodu
300ml ciepłej wody (nie wrzątku)
2 małe łyżeczki soli

Następnym razem zdecydowanie dodam również pestki dyni, słonecznik i amarantus.

Wykonanie:

Mąkę należy połączyć z solą oraz drożdżami, na koniec dodać miód i delikatnie wymieszać. Kolejny krok to wymieszanie zebranych już składników z woda. Należy to robić stopniowo i ugniatać ciasto do momentu powstania jednolitej masy.

Kiedy już wyrobimy ciasto, przykrywamy je ściereczka i pozostawiamy do wyrośnięcia na 50min, w ciepłym miejscu. Gdy ciasto już nam urośnie, możemy włożyć je do foremki, bądź tak jak ja starać się uformować mały bochenek. Chlebek należy naciąć u góry i pozostawić do wyrośnięcia ok 30min.

Ostatnia prosta to już tylko pieczenie. Chleb wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy ok 30min.
 

 ...


 Mój trochę popękał, ale w smaku był bardzo ciekawy. Posiadam już bazę, teraz na pewno będę eksperymentować z dodatkami.

Przepis na chlebek zaczerpnęłam z http://smakowitychleb.pl/chleb-gryczany/


Pozdrawiam Ula


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz